Dlaczego powinno się transmitować spotkanie autorskie?

Transmisje ze spotkań autorskich to spora część naszych zleceń. Wydawnictwa, dystrybutorzy książek, księgarnie, a nawet sami autorzy zrozumieli, jakie zalety ma transmitowanie spotkań w internecie. Oto kilka argumentów, które przekonały naszych Klientów do transmitowania spotkań autorskich.

1. Zwiększenie sprzedaży

Po co organizujemy spotkania autorskie? Wiadomo – głównie po to, żeby zachęcić potencjalnych czytelników do zakupu książek. Oczywiście, do zakupu można zachęcać w trakcie rozmowy z autorem, ale łatwo tutaj przekroczyć granice nachalności.

Transmisja w internecie daje bardzo wiele możliwości promocji i zachęty do zakupu, a przecież o to nam chodzi. W trakcie transmisji można wyświetlać zdjęcie okładki, kody rabatowe, linki do zakupu książki – wszystko po to, żeby zachęcić uczestników transmisji do zakupu.

Przykład:

Kod rabatowy wyświetlany podczas transmisji dla Wydawnictwa Prószyński i S-ka
Wydawnictwo Prószyński i S-ka podczas transmisji spotkań autorskich wyświetla kody rabatowe, dzięki którym można kupić książki taniej

Przykład:

Big Book Festival podczas transmisji spotkań autorskich wyświetla grafikę z linkiem do swojej księgarni internetowej.

Przykład:

Big Book Cafe podczas transmisji spotkań autorskich prowadzi sprzedaż książek z autografem autorów – książki są podpisywane tuż po zakończeniu transmisji

2. Dotarcie do czytelników w różnych regionach

Nawet najwierniejsi fani najsławniejszych autorów nie zawsze są w stanie dotrzeć na spotkanie autorskie. Sympatia sympatią, ale czytelnicy z Gdańska zastanowią się kilka razy, czy mają czas, pieniądze i ochotę na podróż na spotkanie ze swoim idolem w Krakowie.

Dzięki transmisji w internecie spotkanie autorskie można oglądać z dowolnego miejsca na świecie, a jeżeli transmisja jest zrealizowana na odpowiednim poziomie technicznym, można się poczuć tak, jakby się było na miejscu – a nawet lepiej, bo kamery zwykle dają nam wrażenie siedzenia „w pierwszym rzędzie”.

3. Wykorzystanie nagrania

„Życie” spotkania autorskiego nie musi skończyć się wtedy, kiedy prowadzący podziękuje za rozmowę. Jeżeli ze spotkania była prowadzona transmisja, to otwierają się dodatkowe możliwości promocji już po jej zakończeniu.

Jak w przypadku każdej innej transmisji, całość jest dodatkowo nagrywana. Potrzebny wysokiej jakości materiał wideo, z którego można wyciągnąć śmieszne fragmenty na Instagrama? Proszę bardzo! Potrzebne zdjęcie do notki prasowej? Już się robi. Materiał dźwiękowy do wiadomości w lokalnym radiu? Zaraz wycinamy.

Przykład:

Co miesiąc realizujemy transmisję z premiery nowego numeru magazynu „Pismo”. Podczas transmisji rejestrujemy wysokiej jakości obraz i dźwięk. Redakcja „Pisma” wykorzystuje nagranie dźwięku z rozmowy do produkcji podcastu (audycji) dla swoich abonentów.

Przykład:

Zrealizowaliśmy dotychczas ponad 300 transmisji spotkań „Premiera online” dla Empiku. Z każdego nagrania przekazaliśmy Empikowi ścieżkę dźwiękową – dzięki temu Empik zyskał kilkaset podcastów (audycji), które sprzedawane są poprzez aplikację Empik Go, a więc sama transmisja wygenerowała dla Empiku kolejne produkty.

Więcej pomysłów na wykorzystanie zapisu transmisji znajdziesz tutaj.

Podsumowanie

Spotkania autorskie nie zawsze mają wysokie budżety, szczególnie w przypadku mniejszych wydawnictw. Warto się zastanowić, czy zamiast przeznaczać duże kwoty na wynajem większego lokalu nie lepiej zainwestować w transmisję w internecie, bo o pięknej, dużej sali czytelnicy szybko zapomną, a profesjonalna transmisja może przynosić efekty nawet długo po zakończeniu spotkania.