FAQ – Pytania i odpowiedzi

Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Pytania są podzielone na kategorie: Ogólne, Techniczne i Pozostałe.

Ogólne

Podstawowe pytania związane z transmisjami, często zadawane przez Klientów na początku współpracy.

Gdzie można oglądać transmisję online?

Transmisje online można oglądać na wybranej platformie, np. na YouTube lub Facebooku. Transmisję online można także osadzić (umieścić) na innej stronie, np. na stronie firmowej lub blogu.

Na jakich urządzeniach można oglądać transmisję?

Transmisję online można oglądać na dowolnym urządzeniu, które obsługuje daną platformę, np. w przypadku YouTube transmisje można oglądać na komputerach, telefonach, smartfonach, tabletach, telewizorach i konsolach.

Z jakiego miejsca może być prowadzona transmisja online? Jakie muszą być warunki techniczne?

W DobreTransmisje.pl korzystamy z technologii mobilnych, więc możemy realizować transmisje praktycznie z dowolnego miejsca, także w terenie. Jedynym warunkiem jest dostęp do jakiegokolwiek internetu, np. poprzez sieć komórkową. W praktyce bardzo trudno znaleźć miejsce, w którym nie ma żadnego dostępu do internetu.

Czy można zamówić tylko nagranie, bez pokazywania go na żywo w internecie?

Tak, w branży telewizyjnej nazywa się to „live-to-tape”: wydarzenie jest realizowane tak, jakby było emitowane na żywo… ale jest tylko nagrywane. Wszelkie sprawy organizacyjne i techniczne oraz koszty są dokładnie takie same, jak przy nadawaniu do internetu. Po zakończeniu otrzymujesz od nas link do ściągnięcia pliku wideo.

Techniczne

Pytania dotyczące parametrów technicznych transmisji i umieszczania transmisji na stronach internetowych.

Jak mogę umieścić transmisję na swojej stronie firmowej lub blogu?

Przed rozpoczęciem transmisji otrzymasz od nas tzw. kod osadzenia – należy go wstawić w treści strony internetowej (HTML), aby transmisja była na tej stronie wyświetlana. Kod osadzenia mogą wstawić np. osoby, które mają dostęp do systemu CMS, np. WordPress.

Czy transmisję można obejrzeć po jej zakończeniu?

Tak. Transmisje są dostępne także po zakończeniu, ale w każdej chwili można je usunąć.

Jak długo moja transmisja będzie dostępna w internecie?

Nie ma limitu czasowego. Transmisja będzie dostępna do momentu skasowania.

Jak długo może trwać transmisja?

Nie ma ograniczeń długości. W przypadku Facebooka pojedyncza transmisja powyżej 4 godzin nie jest archiwizowana – nie można jej obejrzeć po zakończeniu.

Na jakie platformy może być nadawana transmisja?

Nadajemy na Facebook i YouTube, a także na Periscope, Vimeo, Dailymotion, Twitch. Jeżeli chcesz skorzystać z innej platformy, także płatnej – zapytaj nas o możliwości. 

Czy transmisja może być nadawana na kilka platform jednocześnie, np. na Facebook i YouTube?

Tak. Oferujemy usługę transmisji równoległej.

Jak nadawać na firmowej stronie na Facebooku lub firmowym kanale na YouTube?

 

Nie mam swojego kanału na YouTube lub mój kanał nie pozwala na nadawanie transmisji online, a chcę nadawać na YouTube.

Oferujemy własne, „neutralne” kanały na YouTube, na których możemy nadawać Twoją transmisję. Najlepszym wyjściem jest jednak założenie własnego „konta marki” na YouTube, które daje duże możliwości promocji w internecie. Zapraszamy do skorzystania z usługi uruchomienia kanału na YouTube.

Czy mogę przekazać firmie DobreTransmisje.pl hasła do mojego konta na Facebooku lub YouTube, żebyście mogli nadawać w moim imieniu?

Nie. Ze względów bezpieczeństwa, nie akceptujemy przekazywania haseł. Facebook i YouTube umożliwiają dodawanie innych osób jako zarządzających kontem bez konieczności przekazywania hasła.

Jaka jest jakość techniczna transmisji?

Realizujemy transmisje w standardzie HD (720p). Obsługa standardów 1080p i 4K jest możliwa po wcześniejszym ustaleniu.

Jakie kamery są wykorzystywane?

Jako kamery wykorzystujemy urządzenia mobilne marki Apple – tablety i smartfony wyposażone w profesjonalne oprogramowanie do transmisji oraz odpowiedni, dedykowany osprzęt najlepszych producentów.

Czy podczas transmisji może być wyświetlana grafika (plansze, logo, podpisy) i wideo?

Tak. Podczas transmisji możemy wykorzystywać grafikę i wideo.

Mam własne materiały graficzne do wyświetlenia podczas transmisji. Jakie są wymagania techniczne?

Pliki graficzne: sugerowane proporcje 16:9 (np. 1280×720 pikseli), format PNG lub JPG. Obsługiwana jest przezroczystość (kanał alfa).

Pliki wideo: sugerowane proporcje 16:9 (np. 1280×720 pikseli), format MP4. Obsługiwany jest dźwięk.

Z ilu kamer może być realizowana transmisja?

Maksymalna realizujemy transmisje z 9 kamer. W praktyce 3-4 kamery wystarczą nawet przy dużych imprezach.

Czy kamery mogą być ruchome?

Tak. W zależności od zapotrzebowania zapewniamy dodatkowych operatorów kamer.

Nie chcę, żeby osoby niepowołane mogły oglądać transmisję.

W przypadku Facebooka wszystkie transmisje na stronie (fanpage) są publiczne i teoretycznie może je obejrzeć każdy.

W przypadku YouTube można ustawić transmisję jako niepubliczną – tylko osoby posiadające link będą mogły ją obejrzeć.

Potrzebuję zapisu transmisji jak najszybciej. Nie chcę lub nie mogę ściągać zapisu z internetu, potrzebuję kopii na nośniku. 

Za dodatkową opłatą nagrywamy kopię transmisji na kartę microSD na miejscu, tuż po zakończeniu transmisji. W przypadku długich transmisji i dużych plików, proces nagrywania na kartę microSD może trwać kilkanaście minut.

Pozostałe

Inne pytania, niezwiązane bezpośrednio z transmisją.

Jak duża jest ekipa realizująca transmisję?

Dzięki technologiom mobilnym i automatyzacji, do realizacji transmisji zwykle wystarcza 1 osoba. W przypadku większych realizacji z poruszającymi się kamerami korzystamy z dodatkowych operatorów.

Kiedy na miejscu pojawia się ekipa?

Nasza ekipa pojawia się na miejscu transmisji co najmniej 1 godzinę przed planowanym rozpoczęciem. Ponieważ wykorzystujemy technologie mobilne, nie ma konieczności bardzo skomplikowanych przygotowań, np. rozwijania kabli.

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, napisz do nas – chętnie odpowiemy!