Fakty i mity o transmisjach, czyli co mówią, kiedy odmawiają?

Dobry właściciel firmy to ten, który ciągle szuka nowych Klientów – więc jako właściciel DobreTransmisje.pl często próbuję pozyskać Klientów na nasze transmisje. Czasem się udaje, ale czasem mi odmawiają. Nie chcemy transmisji, bo… no właśnie, co mówią?

1. „Nie stać nas na transmisję”

Mit: Zamówienie profesjonalnej transmisji to wysoki koszt.

Fakt: Profesjonalna transmisja to koszt co najmniej 1000 złotych, a zwykle sporo więcej. Odpowiedni sprzęt, oprogramowanie i wykwalifikowany personel sporo kosztują. Z drugiej strony – koszt transmisji jest porównywalny do kosztu wynajęcia sali konferencyjnej czy cateringu dla 50 osób. Transmisja to wiele korzyści w ramach jednej usługi, np. z nagrania można potem zrobić ciekawe materiały.

W DobreTransmisje.pl oferujemy transmisje na każdą kieszeń, ale dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii masze transmisje wymagają mniej personelu – co przekłada się na bardziej atrakcyjne ceny niż u konkurencji (Cennik).

2. „Nasz informatyk zrobi transmisję”

Mit: Każdy potrafi zrobić transmisję – wystarczy przeczytać poradniki w internecie.

Fakt: W internecie jest sporo poradników, ale poradniki nie zastąpią odpowiedniego sprzętu ani doświadczenia w transmisjach. Transmisja zrobiona przez kogoś, kto nie zajmuje się tym na co dzień, to ryzyko – może się udać, ale kiedy wystąpi problem, trzeba wiedzieć jak go rozwiązać.

W DobreTransmisje.pl zrobiliśmy ponad 1000 transmisji od 2018 roku. Mamy odpowiedni sprzęt (więc Ty nie musisz go kupować), doświadczenie i plany awaryjne – wszystko po to, żeby skutecznie zrobić Twoją transmisję od początku do końca. Tego nie da się nauczyć w internecie.

3. „Nie mamy warunków do transmisji”

Mit: Trzeba mieć odpowiednio przygotowany lokal, żeby w nim zrobić transmisję

Fakt: Kilkanaście lat temu zrobienie transmisji wymagało profesjonalnego studia albo dużego obiektu: sali konferencyjnej czy hali sportowej. Potrzebne było miejsce dla kamer, operatorów, oświetlenia, komputerów, okablowanie. Dziś transmisję można zrobić praktycznie z dowolnego miejsca.

W DobreTransmisje.pl robiliśmy już transmisje w kawiarniach, księgarniach, galeriach sztuki i innych nietypowych miejscach (5 najciekawszych miejsc, w których robiliśmy transmisje). Nie wymagamy wiele miejsca – wystarczy nam kilka metrów kwadratowych. Zrobimy transmisję tam, gdzie odbywa się Twoje wydarzenie.

4. „Nie robimy transmisji, bo nam ludzie na wydarzenie nie przyjdą”

Mit: Transmisja w internecie spowoduje, że zamiast przyjść na wydarzenie, ludzie zostaną w domach.

Fakt: Transmisja w internecie powiększa publiczność, ale widzowie transmisji i tak nie przyszliby na wydarzenie. Powody są różne: za daleko, brak czasu, inne obowiązki. Czy znacie kogoś, kto mając bilet na dobry koncert pomyślałby: „zostanę w domu, bo koncert będzie w telewizji”? Jest zupełnie na odwrót: według badań firmy Digitell „30% osób, które oglądają transmisję w internecie, zjawi się za rok na tym samym wydarzeniu osobiście.”

W DobreTransmisje.pl zauważyliśmy, że dobrze wypromowana transmisja gromadzi od 2 do 5 razy więcej publiczności internetowej niż publiczności na miejscu. Czy na pewno warto rezygnować z tej dodatkowej publiczności?

5. „Nasze wydarzenie jest za małe na transmisję”

Mit: Tylko duże wydarzenia odniosą korzyści z transmisji.

Fakt: Transmisja powiększa publiczność wydarzenia. Jeżeli Twoje wydarzenie jest organizowane w niewielkiej sali, to nie zaprosisz na wydarzenie więcej niż 20 czy 50 osób… chyba, że zorganizujesz transmisję, która nie ma limitu uczestników. Transmisja może sprawić, że Twoje niewielkie „fizycznie” wydarzenie zgromadzi wielu dodatkowych uczestników w internecie.

W DobreTransmisje.pl specjalizujemy się w transmisjach z małych i średnich wydarzeń: spotkań autorskich, premier, debat. Cieszy nas, że nawet mniejsze wydarzenia zyskują prestiż i dodatkową widownię dzięki naszej pracy.

6. „Transmisja nam się nie sprawdziła”

Mit: Pewne wydarzenia nie mogą zgromadzić widzów, nie warto ich transmitować

Fakt: Aby zmaksymalizować liczbę widzów, trzeba włożyć w to trochę pracy. Zrobić byle jaką transmisję i liczyć na tłumy widzów? Ważna jest nie tylko dobra jakość transmisji, ale też odpowiednia promocja i dobrze dobrana godzina. Poza tym sama liczba widzów transmisji to nie jedyny wskaźnik „sukcesu” transmisji – liczy się też prestiż wydarzenia dzięki transmisji czy to, jak później wykorzystasz nagranie z transmisji.

W DobreTransmisje.pl możesz liczyć nie tylko na profesjonalną jakość transmisji, ale też na wsparcie i porady dotyczące promocji i wykorzystania transmisji. Wiemy, co działa, bo współpracowaliśmy już przy ponad 1000 transmisji dla kilkudziesięciu Klientów. Dołącz do tego grona!

Podsumowanie

Oczywiście, że zorganizowanie profesjonalnej transmisji to koszt i wysiłek, ale przy postępie technologicznym transmisja staje się coraz bardziej popularną formą i jest dostępna praktycznie dla każdego. Zamiast wierzyć w mity – skontaktuj się z nami i przekonaj się, że nie taka transmisja straszna, jak ją malują!