3 pomysły na transmisje online z kampanii wyborczej

Jeżeli jesteś kandydatem w wyborach albo członkiem sztabu wyborczego, to pewnie słyszałeś stwierdzenie, że wybory wygrywa się i przegrywa w internecie – głównie na Facebooku i Twitterze.  Przeczytaj, jak możesz wzmocnić swój przekaz do wyborców dzięki transmisjom online. 

1. Spotkanie wyborcze

Najbardziej oczywista okazja do transmisji online. Większość kandydatów odbywa spotkania wyborcze z potencjalnym elektoratem. Kandydaci z pierwszych stron gazet już wiedzą, że warto transmitować swoje spotkania z wyborcami – i to jest bardzo chwalebne, ale te transmisje często są na tyle słabe technicznie, że mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Zanim zdecydujesz się na zatrudnienie w roli operatora kamery przypadkowej osoby ze sztabu, dobrze się zastanów, czy na pewno dysponuje ona odpowiednim sprzętem i umiejętnościami. O tym, jakie błędy zdarzają się podczas transmisji w kampanii wyborczej możesz przeczytać tutaj

Wyborcy doceniają tych, którzy potrafią podejmować właściwe decyzje i odpowiednio dysponować środkami, więc warto przeznaczyć choćby niewielką część budżetu na profesjonalną obsługę foto-wideo. Przy spotkaniach wyborczych sprawdza się usługa transmisji online standardowej, która obejmuje do 3 godzin profesjonalnej realizacji.

2. Wideoczat

Wideoczat, czyli spotkanie wyborcze z wyborcami w internecie. Kandydat, sam lub w towarzystwie swojego sztabu, na żywo odpowiada na pytania internautów, zadawane na czacie tekstowym. Można także poprosić o przesyłanie pytań e-mailem przed transmisją – po rozpoczęciu transmisji kandydat odpowiada na nie w ramach rozgrzewki, jednocześnie zachęcając do zadawania pytań na żywo. Ważna przy tym jest rola moderatora, czyli osoby, która w selekcjonuje pytania, odsiewa wulgaryzmy i kieruje przebiegiem wideoczatu. Wideoczat jest świetnym uzupełnieniem spotkań wyborczych, a jego przewagą jest to, że może się odbyć w dowolnym miejscu.

Dzięki technologiom mobilnym stosowanym przez DobreTransmisje.pl możemy zrealizować wideoczat np. w mieszkaniu kadydata lub jego ulubionej kawiarni, co buduje pozytywne skojarzenia, a nasze doświadczenie dziennikarskie pomoże w odpowiednim zaplanowaniu przebiegu wideoczatu. Aby transmisja nie była odbierana jako „gadające głowy”, warto wykorzystać 2 kamery (transmisja online 2-kamerowa) lub więcej (transmisja online wielokamerowa).

3. Wypowiedzi na bieżące tematy

Co kandydat myśli o…? Pomysł bardzo prosty, ale skuteczny. Wielu kandydatów czeka na to, aż ktoś – dziennikarz albo potencjalny wyborca, zada im odpowiednie pytanie. To błąd! Warto przejąć inicjatywę, bo dzięki mediom społecznościowym wypowiedź może bardzo łatwo trafić tam, gdzie powinna, czyli do wyborców. „Czy w mieście powinno być mniej samochodów? Jak walczyć z przestępczością? Czy pomagać instytucjom kulturalnym? – nasz kandydat codziennie odpowiada na jedno z pytań, na żywo!”.

Dzięki technologiom mobilnym DobreTransmisje.pl takie wypowiedzi mogą być transmitowane z dowolnego miejsca, związanego z kandydatem lub z danym pytaniem, np. odpowiedź na pytanie o sport można transmitować z boiska piłkarskiego. Idealną usługą do tego typu transmisji jest nasza transmisja online ekspresowa.

Podsumowanie

To tylko kilka pomysłów na transmisje z kampanii wyborczej. W zależności od rodzaju wyborów i zasięgu kampanii, niektóre z pomysłów mogą sprawdzić się lepiej niż pozostałe – np. w wyborach lokalnych kandydat powinien więcej wypowiadać się na bieżące tematy, ponieważ nie ma tak dobrego dostępu do „tradycyjnych mediów”, jak kandydaci z pierwszych stron gazet. 

ZAREZERWUJ BEZPŁATNIE