Zastanawiasz się, po co Ci transmisja online? Z tego artykułu dowiesz się, co możesz zyskać dzięki zamówieniu profesjonalnej transmisji online w DobreTransmisje.pl.
1. Większa widownia
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy mogą przyjść na Twoje wydarzenie, i tych, którzy nie mogą. Dzięki transmisji online w Twoim wydarzeniu mogą uczestniczyć obie grupy.
Jeżeli wydarzenie trwa dosyć długo, np. jest to kilkugodzinny kongres albo trwające kilka dni targi, to dobrze przygotowana transmisja online może zachęcić do przyjścia niezdecydowanych. Tutaj przeczytasz więcej o tym, jak transmisja może wpłynąć na większą frekwencję.
Dla tych osób, które absolutnie nie mają możliwości pojawienia się osobiście (bo np. mieszkają w innym mieście/kraju, nie mają czasu na dojazd), transmisja online to jedyna możliwość uczestnictwa. Zmęczeni dziennikarze, zajęci sponsorzy, rodzina za oceanem – oni wszyscy dzięki transmisji online mogą się poczuć prawie tak, jakby byli na miejscu. Aha, i nie muszą wcale siedzieć przed komputerem, bo transmisję online można obejrzeć też na smartfonie, tablecie czy telewizorze.
2. Prestiż
Co świadczy o randze wydarzenia – konferencji, targów, koncertu, zawodów sportowych, wesela? Oczywiście „zawartość”, ale także cała techniczno-organizacyjna otoczka: lokalizacja, nagłośnienie, oświetlenie, catering, fotograf… i transmisja na żywo. Wiadomo, że jeżeli jakieś wydarzenie jest transmitowane na żywo, to musi być dobrze zaplanowane (bo nie ma możliwości powtórki) i mieć odpowiedni budżet, obejmujący realizację transmisji.
Informacja o tym, że z wydarzenia będzie prowadzona transmisja na żywo, to sygnał dla uczestników, sponsorów i mediów, że nie jest to zwyczajne, pospolite wydarzenie.
3. Promocja marki
Nie wszyscy (jeszcze) wiedzą – transmisje na żywo mają w mediach społecznościowych większą „siłę rażenia” niż zdjęcia czy „zwykłe” wideo.
Kiedy rozpoczynasz transmisję, Facebook i YouTube wysyłają do osób śledzących Twoją stronę lub kanał powiadomienia. Dodatkowo, na Facebooku ikona strony zyskuje czerwony znaczek „LIVE”, a YouTube wysyła niektórym śledzącym kanał e-maila o planowanej i rozpoczętej transmisji.
W samej transmisji warto wykorzystać elementy identyfikacji firmowej, np. plansze czy podpisy. Podczas naszej transmisji na Facebooku z Marszu 11 Listopada 2018 cały czas była wyświetlana tzw. belka z nazwą „DobreTransmisje.pl”. Naszą transmisję (i naszą nazwę) zobaczyło na żywo ponad 200 tysięcy osób – była to najlepsza reklama, jaką mogliśmy sobie wyobrazić!
4. Kontakt z widzami
Internetowa transmisja na żywo ma wielką przewagę nad transmisją telewizyjną czy „zwykłym” wideo: działa w obie strony. Podczas transmisji online możesz otrzymywać informacje zwrotne od swoich widzów. Dzięki funkcjom takich platform jak YouTube czy Facebook widzowie mogą zadawać pytania na czacie tekstowym, odpowiadać na pytania zadawane przez prowadzących i wyrażać aprobatę poprzez klikanie „serduszek” czy „kciuka w górę”.
Tego typu interakcje bardzo dobrze sprawdzają się podczas transmitowanych na żywo debat politycznych i sesji „Q&A”, czyli pytań i odpowiedzi.
5. Kopia nagrania
Gdy emocje już opadną… Zostaje zapis transmisji. Domyślnie, każda transmisja na żywo na Facebooku czy YouTube po zakończeniu zostaje tam jako tzw. VOD, czyli materiał wideo dostępny „na żądanie” – można go oczywiście bez problemu usunąć.
W DobreTransmisje.pl podczas transmisji na wszelki wypadek równolegle rejestrujemy kopię, którą potem wysyłamy do Klienta. Co można zrobić z taką kopią transmisji? Zmontować z niej tzw. „pigułkę”, czyli skrót transmisji (mamy to w ofercie), wysłać do dziennikarzy, wykorzystać jako materiały promocyjne na przyszłość, zapisać stopklatki i wykorzystać je jako zdjęcia, przetłumaczyć na język obcy, dodać napisy, nagrać uczestnikom na płytę… Pisać dalej? A to wszystko bez dodatkowych kosztów: zamawiając transmisję, zawsze otrzymujesz od nas plik wideo z zapisem całej transmisji.
Podsumowanie
Wymienione wyżej korzyści z zamówienia transmisji online to te najważniejsze, ale nie jedyne. W zależności od charakteru wydarzenia, każda z tych korzyści będzie miała różną wagę: przy uroczystości rodzinnej typu ślub najważniejsze będzie zdalne uczestnictwo (rodzina za oceanem) i kopia transmisji (pamiątka ze ślubu), a podczas premiery książki bardzo ważna będzie promocja marki, np. nazwy wydawnictwa czy tytułu książki. Która z wymienionych korzyści jest najważniejsza dla Ciebie?