Grafika i wideo w transmisji – wymagania techniczne

W naszych transmisjach z przyjemnością wykorzystujemy grafikę i materiały wideo, co ma wpływ na atrakcyjność transmisji. Jeżeli chcesz przesłać nam grafikę: plansze, zdjęcia, belki, logo, lub materiały wideo do wykorzystania w transmisji, poniżej wymagania techniczne.

UWAGA BARDZO WAŻNE: elementy graficzne i materiały wideo należy dostarczyć do nas najpóźniej 24 godziny przed rozpoczęciem transmisji, nie ma możliwości emisji niesprawdzonych materiałów

Plansze

Plansze to elementy pełnoekranowe – zajmują cały ekran. Najczęściej stosowane są plansze początkowe z zaproszeniem na transmisję, ale czasami stosuje się także plansze końcowe (np. zawierające komunikat „Dziękujemy za udział w transmisji”), plansze sponsorskie lub plansze na przerwę (np. z komunikatem „Zapraszamy po przerwie”).

UWAGA – plansza początkowa jest wymagana w każdej transmisji, więcej informacji znajdziesz tutaj.

Format: 1920×1080 pikseli, PNG lub JPG

Zdjęcia

Czasami w trakcie transmisji pokazujemy zdjęcia, np. podczas rozmowy z Andrzejem Pągowskim pokazywaliśmy jego plakaty filmowe. Plakaty są „pionowe”, podczas gdy transmisja jest „pozioma”, dlatego takie zdjęcia często umieszczamy na czarnym tle.

Format: dowolny rozmiar, JPG lub PNG

Belki

Belki to elementy zajmujące tylko część ekranu, najczęściej są to kolorowe prostokąty z podpisami uczestników, tzw. wizytówki, ale zdarzają się też bardziej wymyślne, np. kolorowe ramki.

UWAGA – standardowo oferujemy proste belki z generatora i nie ma potrzeby dostarczania nam dodatkowych belek, chyba że potrzebujesz belek o nietypowym kształcie, kolorze, z nietypowym fontem lub dodatkowymi elementami graficznymi.

Format: 1920×1080 pikseli, belka umieszczona w odpowiednim miejscu (zakomponowana na kadrze), PNG z przezroczystością

Logo w górnym rogu

Motyw znany z telewizji, czyli niewielkie logo nadawcy (organizatora), najczęściej w prawym górnym rogu ekranu.

Format: dowolny rozmiar, PNG z przezroczystością (logo umieścimy we wskazanym miejscu)

Materiały wideo

Najbardziej popularne materiały wideo to intro (krótkie materiały na początku transmisji), spoty sponsorskie emitowane w trakcie transmisji czy nagrane wcześniej fragmenty, np. wywiady.

Format: 1920×1080 pikseli, H264/AAC, dowolny bitrate, w kontenerze MP4 lub MOV; prosimy o pozostawienie kilku sekund na końcu materiału (tzw. zejściówka)

Grafika i wideo sprawiają, że transmisja wygląda bardziej atrakcyjnie i profesjonalnie, ale pamiętajmy, że to tylko dodatki i nie warto z nimi przesadzać. Jedyne co musisz nam przesłać, to plansza początkowa.