Jak pracujemy w DobreTransmisje.pl?

W DobreTransmisje.pl zajmujemy się transmisjami i nagraniami od 2018 roku i zrobiliśmy ich już ponad 1000. Na tle innych firm z tej samej branży wyróżniamy się przede wszystkim sprawnym działaniem. Jak pracujemy? Jak wygląda nasz typowy „dzień roboczy”?

Kontakt i wstępna wycena

Od naszego potencjalnego Klienta, Ciebie, musimy uzyskać podstawowe informacje:

  • termin wydarzenia i orientacyjny czas trwania
  • rodzaj wydarzenia, np. konferencja, festiwal literatury, spotkanie autorskie
  • miejsce wydarzenia (adres)

Potrzebujemy tych informacji, żebyśmy mogli wstępnie i bez żadnych zobowiązań wycenić transmisję. Stawki z naszego cennika są skalkulowane dla pojedynczego wydarzenia w Warszawie, ale jeżeli wydarzenie jest w innym mieście, możemy doliczyć opłatę za podróż czy hotel, jeżeli wydarzenie jest kilkudniowe – zaoferujemy rabat.

Takie informacje najlepiej przesłać do nas mailem lub nawet SMS-em.

Screenshot maila z prośbą o wycenę transmisji z konferencji
Przykład maila z prośbą o wstępną wycenę

Przygotowanie transmisji lub nagrania

Kiedy zaakceptujesz wycenę i zdecydujesz się na nasze usługi, będziemy potrzebowali od Ciebie informacji technicznych:

  • gdzie nadajemy transmisję, np. na Facebooku lub na YouTube; pomożemy Ci znaleźć tzw. klucze transmisji, które będą nam potrzebne
  • grafika, np. obraz na początek transmisji, logo, podpisy, materiały wideo – to wszystko może znaleźć się w Twojej transmisji, bez dodatkowych opłat
  • dodatkowe informacje i życzenia, np. możliwość zdalnego łączenia (wideorozmowa), dodatkowa ścieżka językowa, okienko z tłumaczeniem PJM – te informacje mogą mieć wpływ na sprzęt, z jakiego skorzystamy i na końcową wycenę
  • kontakt do osoby „technicznej” na miejscu wydarzenia, np. do tzw. akustyka czy informatyka
  • informacja o tym, co jest już zapewnione na miejscu wydarzenia, np. nagłośnienie, oświetlenie

Te informacje najchętniej przyjmujemy mailowo.

Zazwyczaj nie jeździmy wcześniej na tzw. dokumentację, bo są to dodatkowe koszty dla naszego Klienta. Znamy dobrze większość sal konferencyjnych i obiektów eventowych w Warszawie. W przypadku nowych miejsc zazwyczaj wystarczą nam zdjęcia, żeby odpowiednio rozplanować ustawienie sprzętu. Jeżeli bardzo zależy Ci na tym, żebyśmy pojawili się w obiekcie, może się to wiązać z dodatkowym kosztem.

Montaż

Nadszedł wielki dzień! W obiekcie zjawiamy się najpóźniej 60 minut przed rozpoczęciem transmisji/nagrania i nie ma odstępstw od tej reguły. Czy godzina to dużo czy mało?

Inne firmy z branży często wymagają od organizatorów zarezerwowania czasu na montaż. Bywa, że montaż odbywa się dzień wcześniej albo w nocy, dlatego że jest tak dużo sprzętu. Nie każdy może sobie pozwolić na wynajęcie obiektu na wiele godzin wcześniej.

Nasz sprzęt jest niewielki i rozstawia się go bardzo szybko – nie musisz specjalnie dla nas rezerwować czasu na montaż. Standardowo rozstawiamy 3 statywy na kamery, a „centrum dowodzenia” montujemy na stoliku lub biurku i podłączamy tam dźwięk i internet. Po rozstawieniu i podłączeniu sprzętu jesteśmy w gotowości 30 minut przed planowanym startem – w tym czasie mamy już rozstawione kamery, sprawdzony dźwięk i internet.

Realizacja transmisji

Nasze transmisje zazwyczaj realizuje jedna osoba. Ten sam człowiek czuwa nad realizacją obrazu, np. nad przełączaniem kamer, wyświetlaniem grafiki czy dźwiękiem. To może Cię zdziwić, bo wiele firm zatrudnia do transmisji kilka osób – a to generuje dodatkowe koszty.

Czy jedna osoba wystarczy? My odpowiadamy – tak, i mamy na to 1000 dowodów, czyli 1000 zrobionych transmisji. W DobreTransmisje.pl korzystamy z nowoczesnych technologii: automatyzacji, zdalnego sterowania, bezprzewodowej transmisji, więc skupienie tego w rękach jednej, doświadczonej osoby przekłada się na szybszą reakcję podczas transmisji. Realizator nie musi prosić dźwiękowca o wyciszenie, tylko sam to robi. Nie musi prosić o ciaśniejszy kadr, tylko sam to robi. W trakcie transmisji realizator zmienia ujęcia i kontroluje jakość transmisji: obraz, dźwięk i internet. Przy bardziej skomplikowanych transmisjach chętnie zapraszamy do naszego „centrum sterowania” osobę od organizatora, która zna specyfikę wydarzenia i może pomóc np. przy znalezieniu odpowiedniego podpisu dla mówiącej osoby.

Oczywiście, przy większych wydarzeniach rozszerzamy ekipę, np. do ujęć „z ręki” potrzebujemy dodatkowego operatora kamery.

Dwie osoby siedzące przy stole realizatora transmisji
Realizacja transmisji – osoba od organizatora czuwa nad podpisami

Po transmisji

Po zakończeniu transmisji czekamy na Twój sygnał, że już możemy zabierać swój sprzęt, tak, aby nie przeszkadzać uczestnikom wydarzenia. Na zebranie i spakowanie sprzętu przewidujemy około 30 minut.

W ciągu kilku dni od zakończenia transmisji (a na specjalnie życzenie nawet tego samego dnia!) przekazujemy Ci:

Jeżeli potrzebujesz dodatkowych usług: montażu, dodaniu napisów czy kopii na fizycznym nośniku, chętnie to dla Ciebie zrobimy za niewielką opłatą.

I… do następnego razu!

Podsumowanie

Nasz styl pracy jest nieco inny niż większości firm z tej branży. Od zebrań wolimy proste maile, zamiast kosztorysów mamy cennik, montujemy sprzęt w maksymalnie godzinę i nie zawracamy Ci głowy zbędnymi szczegółami. Sprawniej, szybciej, skuteczniej – ale profesjonalnie. Sprawdzisz?