7 mitów o transmisjach online

„Transmisja online? Nie, dziękuję, przecież wszyscy wiedzą, że…” Cóż, na temat transmisji online jest kilka mitów, z którymi trzeba się wreszcie rozprawić. 

1. Transmisja online jest droga

Wszystko, co wymaga sprzętu, obsługi i transportu, kosztuje. Do tej pory transmisje online i telewizyjne wymagały dużej ilości sprzętu: kamery, kable, miksery, monitory, komputery, generatory… a do obsługi takiej ilości sprzętu potrzeba wielu osób. Dla wielu Klientów koszty były barierą nie do przeskoczenia. Stworzyliśmy DobreTransmisje.pl po to, aby zlikwidować tę barierę. Wykorzystujemy technologie mobilne, więc nasz sprzęt jest mniejszy i bardziej nowoczesny, a podczas transmisji najczęściej obsługuje go jedna
wyszkolona osoba! Mniej sprzętu, mniej personelu, łatwiejszy transport – zanim powiesz „nie mamy budżetu na transmisję”, sprawdź nasze ceny.

2. Transmisja online spowoduje, że nikt nie przyjdzie

„Jeżeli będzie transmisja, to wszyscy zostaną w domach, zamiast do nas przyjść”. Nie ma żadnych danych, które by potwierdzały taką teorię, bo na logikę – czy znacie kogoś, kto miał bilet na mecz, ale wyrzucił go, kiedy dowiedział się o transmisji w telewizji? Albo kogoś, kto dowiedział się, że transmisji nie będzie, więc pobiegł na stadion? Jeżeli ktoś ma przyjść, to przyjdzie niezależnie od tego, czy jest transmisja. Transmisja popularyzuje, promuje, zachęca – wiedzą to w NBA i w Lidze Mistrzów. Transmisja nie „pożera” odwiedzających, tylko ich napędza! Według badań firmy Digitell, od 10 do 35% widzów transmisji online danego wydarzenia pojawia się na nim osobiście w przyszłym roku.

3. Każdy może sam zrobić sobie transmisję

W pewnym sensie – prawda, bo każdy może złapać za telefon i zrobić transmisję na Facebooku. Ale czy chciałbyś, żeby Twoje wydarzenie czy produkt były promowane za pomocą kiepskiej technicznie transmisji (kilka przykładów tutaj), wykonanej przez pracownika czy kogoś z rodziny? Filmik z rodzinnych wakacji to jedno, a profesjonalna transmisja – to coś zupełnie innego, i inne są oczekiwania widzów. Słaby dźwięk, trzęsąca się kamera, nieostry obraz, ciemno? Dobra transmisja wymaga odpowiedniej technologii, sprzętu i doświadczenia, dlatego lepiej powierzyć to specjalistom od… dobrych transmisji.

4. Nie da się zrobić dobrej transmisji za pomocą smartfona

No zaraz, przecież lepiej nie robić transmisji samemu ze smartfona? To nie tak. Smartfon to tylko narzędzie, ale z odpowiednim osprzętem i przede wszystkim – w odpowiednich rękach, jest doskonały do realizowania transmisji. Jakość obrazu ze smartfona już jest porównywalna z jakością obrazu kamery, a z odpowiednim sprzętem można rejestrować znakomitej jakości dźwięk. Wiele osób „z branży” przeżywa spore zdziwienie, kiedy dowiadują się, że korzystamy z urządzeń mobilnych, ale w telewizji BBC dziennikarze od dawna dziennikarze nagrywają smartfonami, a w stacji Euronews wszystkie (wszystkie!) materiały reporterskie i wejścia na żywo w terenie są realizowane za pomocą iPhonów. Czy chcesz sprawdzić, jak dobre są nasze transmisje?

5. Tylko duże wydarzenia są warte transmisji online

Słysząc hasło „transmisja” wyobrażasz sobie tylko duże koncerty, uroczystości czy konferencje? Myślisz, że niewielkie wydarzenia nie są warte transmisji online? Jest wręcz przeciwnie! Duże wydarzenia są tak zorganizowane i wypromowane, że i tak usłyszy o nich i odwiedzi je sporo osób, nawet bez transmisji. Małe wydarzenia nie mogą liczyć na taką promocję. Nawet krótka transmisja jest doskonałym narzędziem promocji mniejszych, lokalnych wydarzeń, zwłaszcza takich, na których fizycznie nie da się gościć zbyt wielu osób, np. spotkania autorskiego w kawiarni albo turnieju bilarda. Transmisja online nie jest tylko dla dużych – transmisja online wyrównuje szanse pomiędzy dużymi a małymi.

6. Transmisja online wymaga odpowiednich warunków

Do niedawna przeprowadzenie transmisji wymagało spełnienia wielu warunków technicznych – np. dostępu do prądu oraz zapewnienia łącza satelitarnego lub co najmniej bardzo szybkiego internetu. W związku z tym nadawanie często było bardzo trudne albo niemożliwe: wyobraźmy sobie transmisję z łódki albo ze środku lasu – jak tam zainstalować generator
i antenę? W DobreTransmisje.pl korzystamy z urządzeń mobilnych, które mogą być w pełni niezależne od warunków na miejscu: nie potrzebujemy prądu na miejscu, w razie potrzeby korzystamy z własnego łącza internetowego, mamy także dodatkowe mikrofony i oświetlenie. Dzięki temu możemy z pełną odpowiedzialnością powiedzieć: „realizujemy transmisje online z dowolnego miejsca”. Masz pomysł na nietypową transmisję? Na pewno coś podpowiemy!

7. Transmisja online to chwila – i po wszystkim

Choć wielu tak myśli, transmisja online to nie tylko minuty albo godziny od rozpoczęcia do zakończenia wydarzenia. Po zakończeniu transmisji zostaje jej zapis, który można potem obejrzeć w dowolnej chwili (chyba, że go usuniesz). Dodatkowo, w DobreTransmisje.pl bezpłatnie rejestrujemy kopię transmisji i potem przekazujemy Ci plik. Z kopii można zrobić np. „pigułkę” z najciekawszymi fragmentami (sprawdź naszą ofertę), pociąć ją na krótsze fragmenty i umieścić w mediach społecznościowych, zrobić z niej film promocyjny, użyć stopklatek jako fotografii, przetłumaczyć, dodać napisy, wydać na płycie… Żywot transmisji nie kończy się wraz z naciśnięciem przycisku „Stop” – może z niej powstać jeszcze wiele wartościowych materiałów. Płacąc za transmisję, otrzymujesz znacznie więcej!

Podsumowanie

To kilka mitów, z którymi stykam się najczęściej – żaden z tych mitów nie jest w 100% prawdziwy. Jestem pewien, że z czasem będę musiał dopisać drugą część tego artykułu, na razie zbieram materiał. A więc – jaki masz powód, żeby NIE zamówić transmisji online?

ZAREZERWUJ BEZPŁATNIE