Chcesz powierzyć nam realizację swojej transmisji na Facebooku? Świetnie! Oto, co trzeba zrobić, żebyśmy mogli przeprowadzić transmisję na Twoim Facebooku.
Przede wszystkim, transmitujemy tylko w imieniu facebookowych „stron” (pages). Nie prowadzimy transmisji w imieniu osób prywatnych, czyli nie wchodzi w grę przekazywanie hasła i loginu i logowanie się jako inna osoba. Założenie strony na Facebooku jest bardzo łatwe i (w odróżnieniu od YouTube) od razu można prowadzić transmisję, nawet na stronie założonej minutę wcześniej.
Istnieją dwa podstawowe sposoby, żeby umożliwić komuś innemu, np. firmie takiej jak nasza, prowadzenie transmisji na Twojej stronie lub w Twoim wydarzeniu:
- Przekazanie nam tzw. klucza transmisji
- Przydzielenie nam uprawnień do zarządzania Twoją stroną
Sposób 1: Przekazanie nam klucza transmisji
To jest najlepszy sposób, jeżeli Twoją stroną na Facebooku zajmuje się wyznaczona osoba lub firma. Dzięki temu my skupiamy się tylko na samej transmisji, a kwestie tytułu, opisu i promowania transmisji zostawiamy innym.
- Osoba zajmująca się Facebookiem sama tworzy zaplanowaną transmisję na stronie lub w wydarzeniu, wpisuje tytuł, opis i godzinę rozpoczęcia.
- Osoba zajmująca się Facebookiem ustawia „automatyczne rozpoczęcie transmisji” lub „ręczne”, jeżeli chce ręcznie uruchomić transmisję.
- Osoba zajmująca się Facebookiem kopiuje tzw. klucz transmisji i przesyła ten klucz do nas, np. za pomocą maila (UWAGA – prosimy o dokładne sprawdzenie, czy w kluczu nie ma żadnego błędu!)
- Kiedy mamy klucz transmisji, możemy prowadzić transmisję – transmisja pojawi się tam, gdzie została utworzona przez osobę zajmującą się Facebookiem.
Sposób 2: Przydzielenie nam uprawnień do zarządzania Twoją stroną
Jeżeli nie wiesz jak utworzyć transmisję, możesz „zaprosić” naszego pracownika do zarządzania swoją stroną – wtedy to my tworzymy zaplanowaną transmisję na podstawie informacji, jakie nam przyślesz.
- Osoba zajmująca się Facebookiem przełącza się na odpowiednią stronę, wchodzi w „Zarządzanie stroną > Ustawienia > Role na stronie”.
- W sekcji „Przypisz rolę na stronie” osoba zajmująca się Facebookiem wpisuje adres e-mail, jaki otrzymała od nas; to będzie adres osoby, która zajmie się transmisją w naszej firmie.
- Po kliknięciu w osobę trzeba upewnić się, że przydzielamy rolę „Redaktor” i kliknąć „Dodaj” – wkrótce zaproszenie do zarządzania stroną zostanie zaakceptowane przez pracownika naszej firmy.
- Prześlij nam (najlepiej w mailu) wszystkie dane, jakie są nam potrzebne do założenia transmisji:
- gdzie zakładamy transmisję – na samej stronie czy w wydarzeniu organizowanym przez stronę
- tytuł transmisji
- opis transmisji
- godzinę rozpoczęcia transmisji
- miniaturę, wyświetlaną przed rozpoczęciem transmisji, najlepiej JPG lub PNG w rozmiarze 1920×1080 px
Po otrzymaniu tych danych zakładamy transmisję.
Sposób z kluczem czy sposób z uprawnieniami?
Każdy z opisanych sposobów ma swoje wady i zalety. Opcja z przekazaniem samego klucza jest lepsza dla tych organizacji, które mają dobrze opanowanego Facebooka i nie chcą, żeby ktoś „grzebał” na ich stronie, ale trzeba uważać, żeby klucz był dobrze skopiowany. Tę opcję wybierają zwykle większe firmy lub agencje, obsługujące social media. Tytuł transmisji i opis można wielokrotnie zmieniać bez konieczności kontaktu z nami, bo nam potrzebny jest tylko klucz, który zostaje bez zmian.
Opcja z przydzieleniem uprawnień jest lepsza dla początkujących, ale wymaga wejścia w ustawienia strony, a potem jak najszybszego dostarczenia kompletu informacji, niezbędnych do tego, żebyśmy założyli transmisję.
Dla widza nie ma żadnego znaczenia, czy transmisję założyła osoba z Twojej organizacji, a nam tylko przekazała klucz, czy transmisję założył ktoś od nas, wszystko będzie wyglądało identycznie.