Korzystanie z połączenia wideo

FOR ENGLISH CLICK HERE

Dzięki naszemu rozwiązaniu do połączenia wideo nie trzeba instalować żadnego dodatkowego oprogramowania (Zoom, Skype etc.). Wszystko odbywa się w przeglądarce internetowej.

Co jest potrzebne?

  • link do „pokoju wideo”, przesłany przez nas
  • komputer/laptop z kamerą internetową
  • zainstalowana przeglądarka internetowa Chrome, Firefox (Windows) lub Safari (MacOS)
  • słuchawki (bardzo zalecane), najlepiej z mikrofonem

Krok po kroku – połączenie wideo

  1. W mailu otrzymasz od nas link do „pokoju wideo” – kliknij ten link lub skopiuj i wklej go do przeglądarki:
  • komputer z systemem Windows – tylko przeglądarka Chrome lub Firefox
  • komputer z systemem MacOS – tylko przeglądarka Safari
  1. Wpisz swoje imię i nazwisko i kliknij „Continue”.
  1. Jeżeli pojawi się pytanie o dostęp do kamery i mikrofonu – zaakceptuj; jeżeli przypadkowo odmówisz dostępu, po prostu odśwież stronę.
  1. Widzisz ekran z ustawieniami
  • network quality – pokazuje jakość połączenia internetowego (zielona – żółta – czerwona)
  • jeżeli nie widzisz siebie – spróbuj zmienić kamerę
  • możesz przetestować głośniki i mikrofon naciskając przycisk „Test”

jeżeli wszystko działa, naciśnij „Join Room”

  1. Jesteś w „pokoju wideo”; jeżeli chcesz zakończyć połączenie, przesuń kursor na dół ekranu i kliknij czerwony znak „X”.

Krok po kroku – udostępnianie ekranu

  1. Kiedy jesteś w „pokoju wideo”, przesuń kursor na dół ekranu i kliknij ikonę udostępniania (ze strzałką).
  1. Pojawia się okno „Udostępnianie ekranu”; kliknij „Cały ekran”, kliknij obrazek (miniaturkę) ekranu i kliknij „Udostępnij” – teraz udostępniasz wszystko, co dzieje się na ekranie twojego komputera.
  1. Pojawiają się 2 okna informujące o udostępnianiu ekranu; na mniejszym oknie kliknij „Ukryj”, żeby okno nie przeszkadzało w prezentacji.
  1. Zminimalizuj przeglądarkę lub przejdź do pulpitu i uruchom swoją prezentację.
  1. Prowadź prezentację tak jak zwykle; będzie widać twoją prezentację i obraz z kamery internetowej oraz będzie słychać twój głos.
  1. Aby zakończyć udostępnianie ekranu, wróć do przeglądarki i kliknij „Stop Sharing”.

Pamiętaj – w razie jakichkolwiek problemów, odśwież okno przeglądarki (np. klawiszem F5), co ponownie załaduje chatroom.

Pytania i odpowiedzi

Q: Czy mogę użyć smartfona?
A: Jeżeli nie masz komputera, możesz użyć smartfona. Skontaktuj się z nami wcześniej, jeżeli nie możesz skorzystać z komputera.

Q: Czy mogę rozmawiać bez słuchawek?
A: Bez słuchawek powstaje echo, które bardzo utrudnia rozmowę. Skontaktuj się z nami, jeżeli nie możesz korzystać ze słuchawek.

Q: Podczas rozmowy zniknął dźwięk/obraz.
A: Odśwież (załaduj ponownie) kartę przeglądarki, wrócisz do ekranu wejścia do chatroomu.

Q: Czy mogę używać słuchawek bezprzewodowych, Bluetooth, AirPods?
A: Te słuchawki zwykle bardzo trudno skonfigurować. Zalecamy najzwyklejsze słuchawki na kablu.

Q: Czy mogę śpiewać do mikrofonu?
A: Nie. Oprogramowanie jest przystosowane do ludzkiej mowy, śpiew i muzyka będą brzmiały nieczytelnie.

Q: Do czego służą ikony u dołu ekranu?
A: Ikony służą do zmiany kamery, wyłączenia kamery, wyłączenia mikrofonu i udostępniania pulpitu. Nie klikaj ikon, jeżeli nie otrzymałeś takiej instrukcji.