Co zyskujesz dzięki transmisji?

Zamówienie transmisji z wydarzenia to dla organizatora koszt – ale ten koszt może się zwrócić z nawiązką. Co zyskujesz, zamawiając transmisję internetową ze swojego wydarzenia?

1. Powiększenie publiczności

Wydarzenie bez transmisji ma ograniczoną liczbę uczestników. Po pierwsza, każdy lokal, każda sala ma określoną pojemność i więcej osób po prostu się nie zmieści. Po drugie, nie wszyscy zainteresowani mogą dotrzeć na miejsce, bo np. nie mają czasu na podróż albo łatwego dojazdu. Oni zostaną w domu, nie wezmą udziału w wydarzeniu.

Transmisję w internecie mogą oglądać setki czy miliony osób. Nie ma ograniczeń „lokalowych”, transmisja pomieści każdego uczestnika. Ktoś mieszka w innym mieście czy na innym kontynencie? Nie ma problemu – też weźmie udział dzięki transmisji. Niektóre wydarzenia można całkowicie przenieść do internetu: wystarczy małe pomieszczenie bez publiczności, bo cała publiczność może oglądać transmisję.

2. Zasięgi w internecie

Jeśli w social mediach tylko piszesz i wstawiasz zdjęcia, to sporo tracisz!

Wideo, a szczególnie transmisja, to doskonały sposób na zwiększenie zainteresowania Twoją marką w internecie. Po pierwsze, angażuje użytkowników znacznie bardziej niż inne formy, bo uczestnicy chętniej wchodzą w interakcję podczas transmisji niż np. pod zdjęciami. Po drugie, same media społecznościowe promują transmisje – np. Facebook pokazuje profile aktualnie transmitujących w czerwonym kółku, więc łatwiej je zauważyć wśród innych. Transmisja może pomoże wypromować Cię w internecie.

3. Większy prestiż

Wydarzenie bez transmisji jest… „zwyczajne”. Ktoś się spotkał, coś powiedział, coś pokazał, ale co więcej? Wydarzenie, jakich wiele.

Czy znacie jakieś ważne wydarzenia, które nie były pokazywane na żywo w telewizji czy w internecie? Rozdanie Oscarów, Finał Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, Lądowanie na Księżycu, premiera nowego iPhona – to wszystko jest pokazywane na żywo. Te wydarzenia, które pokazuje się światu, są ważne. Transmisja to prestiż, to sygnał: dla uczestników, sponsorów, konkurencji, że Twoje wydarzenie jest ważne i wyjątkowe.

4. Materiał do promocji

Po wielu wydarzeniach nie zostaje ślad, albo ten ślad jest bardzo niewyraźny. Wpis na Facebooku, informacja na stronie internetowej, może jakiś mail z podsumowaniem.

Transmisja to nie tylko przekaz na żywo – to też zapis tego, co się działo, bo po każdej transmisji zostaje nagranie. Z dobrej jakości nagrania transmisji można zrobić rolki, podcasty i inne formaty. Można je potem wykorzystać do promocji wydarzenia, np. kolejnej edycji, a także zachować w swoim archiwum, żeby kiedyś do tego wrócić.

Podsumowanie

Transmisja to najczęściej jedna pozycja na fakturze dla Klienta, ale usługa transmisji ma potencjał, bo na wiele sposobów pomaga budować Twoją obecność w internecie.